קידום-אתרים-אורגני

כללים לקידום נכון באופן אורגני

עד כמה שחשוב ליצור היום נוכחות ברשתות החברתיות ובאפיקים הממומנים, אם יש לכם אתר אינטרנט, אתם לא יכולים להתעלם מהחשיבות של קידום אתרים אורגני.

נזכיר שקידום אתרים אורגני מתייחס לכל אותן תוצאות שהן לא ממומנות, בין אם מדובר בסרטונים, תמונות, רשימה של שאלות ותשובות או תוצאות מסורתיות.

קידום אתרים יכול להביא לכם תנועה רלוונטית עם אחוזי סגירת עסקאות (לידים) גבוהים, אבל כדי שזה יקרה צריך לדעת איך לקדם בצורה הנכונה שמתאימה ל-2024 ולא 2014…

לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים

ניהול מדיה זה מעשינו

מחקר מילות מפתח – לא להתעלם מהזנב הארוך

באמצעות מחקר מילות מפתח אנחנו עוקבים אחרי החיפושים השונים ברשת ומתאימים אותם לדפים שנציב באתר שלנו. לדוגמה, אם אתם מנהלים עסק לארגון חתונות, סביר להניח שתרצו לבחור מילות מפתח עם המילה "חתונה" או חתונות".

הקאצ' הוא שגם כמה עשרות אתרים אחרים (אם לא יותר) רוצים להתברג על הביטויים האלו ולכן זו משימה שיכולה לקחת יחסית הרבה זמן גם אם יש חברת קידום מאחוריכם.

אם האתר שלכם חדש יחסית, מוטב לבחור במילות מפתח יותר ארוכות ופחות תחרותיות, לפחות עד שהמוניטין של האתר בעיני גוגל יעלה.

לדוגמה, אם נסתכל על מילת המפתח "הפקת חתונות בטבע", אומנם גם עליה יש תחרות, אבל הרבה יותר נמוכה…

תוכן מעניין, לא רק רלוונטי

היום כולם כבר יודעים שצריך תוכן רלוונטי לאתר, אבל הוא חייב גם להיות מעניין בדגש על המרה של הלקוח.

קחו בחשבון שלא כל גולש שיכנס לאתר מגוגל בהכרח גם יצור אתכם קשר ואין לכם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני גם לא באינטרנט…

חשוב שהתוכן בדף יענה בדיוק על מה שהגולש חיפש. גם אם מדובר בתוכן שהוא בעיקרו אינפורמטיבי. תמיד תוכלו לשלב בדף קריאה לפעולה או טופס לידים.

במידת האפשר מומלץ גם להוסיף תמונה או אפילו סרטונים כדי שהדפים יראו מושכים יותר. לתמונות חשוב לצרף תיאור שנקרא גם "תג ALT" ויכול להעלות את הסיכוי שהתמונה תופיע בגוגל כתוצאה מיוחדת ובולטת יותר.

קישורים

למרות כל העדכונים של גוגל קשה להפריז בחשיבות של קישורים ל-SEO. יחד עם זאת, העדכונים של גוגל בהחלט הפכו את התחום למאתגר ויותר ונדרשת חשיבה יצירתית.

בראש ובראשונה הקפידו על איכות התוכן מהם נכנסים הקישורים לאתר שלכם, לא משנה אם אתם קונים קישורים באופן ישיר, מחליפים פוסטים אורחים עם אתרים אחרים או מסתמכים על חברת SEO.

למרבה הצער, לאחרונה יש ברשת הישראלית המון הצעות לדילים זולים מאוד של מאמר + קישור, כולל תופעות של תוכן שנכתב באמצעות AI ועולה אוטומטית לאתרים. אלו פחות טובים לקידום אתרים בטווח הארוך מכיוון שעדכונים עתידיים עשוים לסכן אתכם.

גוגל כבר הודיעה שהחל ממאי 24 היא תעניש אתרים שמפיצים תוכן זול באתרים "מיוחסים" כדי לבצע מניפולציה ולהנות מהמוניטין של האתרים הללו. לכן הקפידו שגם התוכן בו אתם משתמשים כדי לקשר ממנו דרך אתרים חיצונים יהיה איכותי.

בנוסף, אל תשתמשו רק במילות המפתח כפי שהן בקישורים. לדוגמה, נתנו מקודם את הדוגמה של "הפקת חתונה בטבע", אבל הקישור יכול להיות גם ממשפט כמו "אנחנו מפיקים חתונות טבע".

עסק מקומי? וודא שאתה מופיע בגוגל מפות

בתחילת הפוסט הזכרנו את התוצאות המיוחדות. אחת מהתוצאות המיוחדות היא עסקים שמופיעים על מפות גוגל. לכל עסק יש פרטים בסיסיים כמו שם כתובת וקטגוריה. ככל שמוסיפים יותר פרטים שמתאימים ספציפית לקטגוריה שלכם ומעלים יותר תמונות ועדכונים, כך גם העסק יבלוט יותר במפה.

מכיוון שגוגל מחזיר עסקים שקרובים ספציפית למיקום של הגולש (כשאין שיבושי GPS…),זו דרך מצוינת לקבל לידים כמעט בלי להתאמץ.

מעקב עם כלים של גוגל וכלים חיצונים

כל מה שכתבנו עד כאן טוב ויפה, אבל איך תדעו שהאתר שלכם באמת מתקדם בגוגל? אם עוד לא השתמשתם ב-Google Analytics 4 החינמית, אנחנו ממליצים לכם ללמוד את המערכת באמצעות סרטוני Analytics Academy של גוגל. שימו לב שחלק מהמונחים באנגלית יהיו קצת שונים מאשר בעברית.

עוד כלי קריטי למי שמתחיל לעשות קידום אתרים הוא ה-Search Console, גם הוא חינמי ושולף מידע ישירות מגוגל.

לאחר שמאמתים את האתר אפשר לראות מידע כמו תקלות טכניות באתר, התאמה למובייל, דפים שעולים לאט מדי, המיקום הממוצע של כל מונח חיפוש בגוגל שהגיעו דרכו וגם אם האתר נענש באופן ידני חס וחלילה…

אפשר גם ללכת צעד אחד קדימה ולקבל מידע נוסף שלא דרך גוגל, אלא כלי SEO חיצונים.

איזה מידע אפשר למצוא?

  • מאיפה המתחרים מקבלים את הקישורים הטובים ביותר
  • על אילו מילות מפתח הם מדורגים ואתם לא
  • בדיקה של מיקומים "אבסולוטיים" למילות המפתח שלכם ומה מופיע בעמוד התוצאות חוץ מתוצאות מסורתיות
  • רעיונות למאמרים חדשים (בחלק מהכלים)

ועוד

חשוב לציין שהכלים הידועים כמו ahrefs עולים לא מעט, אך יש גם אופציות זולות עם בדיקות מצומצמות יותר. לדוגמה, Zefo היא מערכת ישראלית בעברית עם מחיר סביר לחלוטין, בתנאי שאתם לא מקדמים יותר מאתר אחד.

בשיתוף SEO RUSH – חברת קידום אתרים אורגני בגוגל https://www.seo-rush.co.il