קידום בפייסבוק

קידום בפייסבוק זה נושא דיי רחב ואפשר לעשות אותו בהמון דרכים וצורות החל מפרסום בקבוצות, תיוג של איש מקצוע ברגע שמישהו מחפש, קידום ממומן בפייסבוק, ניהול קהילה, רילסים וכמובן יש עוד המון דרכים יצירתיות נוספות.. רוצים להגיע רחוק? תכוונו לירח ורצוי שיהיה ורוד!

קידום בפייסבוק

השלב הראשון וכנראה אחד החשובים לפעילות של עסקים היא לפתוח דף עסקי בפייסבוק, בעזרת הדף העסקי נוכל להרשים את הלקוחות ולתת להם את כל המידע שאנחנו בתור בעלי עסקים רוצים להעביר להם והכי חשוב רק כאשר יהיה לנו דף עסקי נוכל לעשות קידום ממומן בפייסבוק.

המון בעלי עסקים לא משקיעים בעיצוב ובניית הדף העסקי כמו שצריך, בסופו של דבר הם מפסידים לקוחות גם בלי שהם יהיו מודעים לכך והסיבה היא פשוטה – אנחנו בתור ישראלים תמיד אוהבים “לעשות שיעורי בית“ ולבדוק מול מי אנחנו עומדים או מאיזה עסק אנחנו רוכשים את השירות. במידה ודף הפייסבוק לא קיים או לא מספק לנו את הרושם הראשוני כמו שרצינו כנראה שאפילו לא נפנה לאותו בעל העסק. בדף העסקי נוכל לתת המון פרטים כמו שעות פעילות העסק, כתובת לאתר האינטרנט שלנו במידה וקיים, מיקום, מספר טלפון ועוד.. במידה ונפרסם עבודות או את המוצרים שלנו ניתן ללקוח הרגשה של עסק פעיל שמשקיע בעצמו והלקוח יוכל לראות גם את העבודה והשירות שלנו!

לאחר שאנחנו בעלים מאושרים של דף עסקי איכותי שמכיל את כל הפרטים אנחנו נוכל להתחיל לקדם את הדף העסקי ללקוחות פוטנציאלים אשר יתרשמו ממנו ויוכלו להפוך ללקוחות משלמים.

ניהול מדיה - יצירת תכנים והעלאה לדף הפייסבוק

ניהול מדיה זה בעצם שירות אשר מסופק ע“י גורם חיצוני שנועד לדאוג לדפים העסקיים שלכם, החל מבניית אסטרטגייה שיווקית עבור המותג שלכם עם מטרות ועד לייצירת תכנים איכותיים, העלאת התכנים ומעקב שוטף אחרי כל הפעילות.

על מנת לנהל את הדפים העסקיים בצורה נכונה ואיכותית נצטרך לנהל גאנט חודשי, כותב תוכן, גרפיקאי ואם מוסיפים גם קידום ממומן אז כמובן גם את הקמפיינר.

המון בעלי עסקים לא מבינים למה צריך כל כך הרבה אנשי מקצוע והסיבה היא פשוטה – על מנת להביא תוצאות בצורה עקבית ולגרום ללקוחות להתעניין ולרכוש את המוצרים שלכם נצטרך לייצר תוכן סופר איכותי וממיר.

פייסבוק – לא סתם בצבע כחול.. פייסבוק זה אוקיינוס מלא בעיניים שצורכות המון תוכן, בשביל לגרום לאותם העיניים "לעצור" דווקא על הפוסט שלכם אתם צריכים להבין איך לעשות את זה בצורה נכונה. קודם כל אנו צריכים להבין איך לפעול ולשם כך בונים אסטרטגייה וגאנט – מה אנחנו רוצים לקדם ובאיזו דרך. לאחר בניית הגאנט עוברים לכתיבת הקופי אשר מתבצע ע“י קופירייטר.

קופי טוב יודע "לקחת" את קהל היעד שנחשף לפוסט ולגרום לו לחשוב ולעשות בדיוק את מה שאתם רוצים אבל כל זה יקרה רק אחרי שתצליחו "לעצור" להם את העיניים.

כאן נכנס לתמונה התוכן הויזואלי אשר נוצר ע“י גרפיקאי – ככל שהמודעה תיראה טוב יותר ותעביר את המסר בצורה נכונה ככה תוכלו "לעצור" יותר עיניים שיקראו את הקופי שיניע לפעולה.

לאחר שנעלה את הפוסט אנחנו נצטרך להגיע לעיניים חדשות וכאן נכנסים לתמונה החלקים הבאים בפאזל: קידום ממומן בפייסבוק, קידום בקבוצות פייסבוק שונות והפצת התכנים בכל מיני דרכים יצירתיות.

קידום בפייסבוק ע“י קמפיינים ממומנים

אחרי שהבנו את חשיבות בניית הדפים העסקיים וייצירת התכנים נעבור לשלב המעניין ביותר – שלב התוצאות. קמפיינים ממומנים זאת בעצם השיטה המובילה לייצירת זרם של לקוחות (במידה ועושים את זה נכון). קידום בעזרת קמפיינים ממומנים מתבצע המערכת ה“אחורית“ של פייסבוק – הביזנס מנג‘ר שם נוכל להקים לעצמנו חשבון אד מנג‘ר ולחבר את הדף העסקי אליו, את פרטי האשראי שלנו לגביית התשלום ופשוט להתחיל להפוך כסף ללקוחות פוטנציאלים. כיום יש המון קורסים, מדריכים ואפילו סרטונים ביוטיוב אשר מסבירים שלב אחרי שלב איך לבצע את כל התהליך. הבעיה העיקרית היא שכאשר לא יודעים מה עושים ולא עובדים לפי אסטרטגייה ותוכנית פעולה כנראה שגם אם נראה תוצאות הם לא יהיו רווחיות. על מנת להגיע לתוצאות איכותיות רצוי להשתמש ב”קמפיינר“ אשר יודע לנהל את כל התהליך החל מההקמה, הגדרת קהלי יעד, מעקב אחרי תוצאות, שיפור ואופטימזציה על בסיס יומי.

קידום בפייסבוק ע“י פרסום בקבוצות

עיצרו לרגע וחישבו על המילה קבוצה, מה היא אומרת בעצם? נכון מאוד – מספר רב של אנשים ביחד. כנראה שגם אתם חלק מקבוצה או מאה קבוצות.. וכנראה שגם אתם פעילים בקבוצות מסוימות ובדיוק שם ברגע שאתם מרגישים בנוח נוכל להציע לכם את השירותים או המוצרים שלנו.

ישנם קבוצות פייסבוק פשוט ענקיות שמאגדות בתוכן קהל יעד רלוונטי עבור פעילות של בעלי עסקים לדוגמא: לעסק של מוצרי תינוקות יש המון קבוצות של אמהות, לעסק של מוצרי דייג יש המון קבוצות של דייגים, לעסק של כושר יש המון קבוצות של כושר וכדומה.. מה זה בעצם אומר? זה אומר שקהל היעד שלכם נמצא בקבוצות ורק מחכה שתפנו אליו בצורה נכונה ויצירתית. המון קבוצות אוסרות על פרסום והמון קבוצות נוצרו גם לצורך פרסום עצמי של בעל הקבוצה אבל בדרכים יצירתיות תוכלו לפרסם גם שם.

מספר שיטות אפקטיביות ליצירת קשר עם קהל היעד מתוך או בתוך הקבוצות:

פרסום בקבוצות – אפשר לעשות את זה ידנית או בעזרת תוכנות מיוחדות (חשוב לדעת איך לעשות את זה נכון בשביל להיות אפקטיבי ולא להיחסם).

להגיב בקבוצות – המון אנשים מחפשים בעלי מקצוע או מוצרים בקבוצות, צריך רק לדעת איפה הם עושים את זה וברגע שזה קורה פשוט להמליץ, לתייג או אפילו לשלוח אליהם הודעה.

הודעות פרטיות – ברגע שמצאנו את קהל היעד שלנו בין אם הוא התעניין במוצר או השירות שלנו עכשיו או בין אם הוא יכול להתעניין בעתיד נוכל פשוט לשלוח לו הצעה אישית בתור הודעה.

הלכתם לאיבוד? תשאירו פרטים לשיחת התאמה 1:1

השארת-פרטים---חתול-עם-מחשב