הפתיון המושלם - פתיון במלכודת עכברים

הפתיון המתאים

המטרה העיקרית שלנו זה להביא לקוח שמעוניין בשירות או במוצר שלנו, בשביל לבצע את זה כראוי אנחנו נעבור כמה שלבים עד שנגיע ”לנגיסה“ שאנחנו כל כך מצפים לה. השלבים הם פשוטים, אנחנו צריכים לייצר מודעה שתראה מספיק טוב ותעצור ללקוח שלנו את העיניים, ישר אחרי זה מגיע הרגע הגורלי של התוכן שלנו – האם הוא יעניין את הלקוח? אם כן לאיפה זה יקח אותו.. וכאן נכנסת ההנעה לפעולה. במידה ונצליח בכל שלושת השלבים כנראה שקצה החכה שלנו יתחיל להשתולל, זה אומר שיש משהו בקצה השני של החוט.

 מראה שיעצור את העיניים הוא חשוב ביותר כי משם מתחיל כל מסע הדייג שלנו, ברגע שהפוסט שלנו לא יראה מספיק מזמין ומעניין הלקוח כנראה לא יעצור את הגלילה ברחבי הפייסבוק בשביל להתעניין בפוסט המדובר.

בשביל לתפוס ללקוח שלנו את העיניים נשתמש במגוון אפשרויות כמו: תמונות רלוונטיות לנושא, כותרות מפציצות וצבעים מותאמים לפי פסיכולוגיית צרכן.

לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים

ניהול מדיה זה מעשינו

תמונה – תמונה או הרקע של הפוסט שלנו זה הבייסיק, בשביל ליצור עניין מסויים נשתמש בתמונה שקשורה לתחום העניין של הלקוחות שלנו. לדוגמא: ספר נשים יכול לפרסם תמונה מושלמת של תספורת, תסרוקת או צבע לשיער או אפילו עבודות אמיתיות שלו – מה שיוביל לקוחה פוטנציאלית להתעניין – כי בדיוק את התספורת הזאת היא מחפשת, אולי היא מחשפת ספר חדש ותרצה לראות את העבודות שלו ואולי היא בכלל מחפשת לאחותה או לחברה טובה ותתייג אותה בפוסט שלכם.

כותרת – אם נפרסם פוסט עם תמונה בלבד זה פחות יעבוד.. זה מוכח. בשביל לייצר עניין גדול יותר אנחנו נוסיף לפוסט שלנו כותרת, אבל לא סתם כותרת אלא כותרת שאמורה לגרום ללקוח להתעניין ולהסתקרן במה שאנחנו הולכים להציע לו. לדוגמא: אותו ספר נשים שמפרסם תסרוקת ערב יכול להוסיף לתמונה טקסט פשוט של ”כל מה שאת צריכה לדעת על תסרוקת ערב“.

המסר שלנו כבר חודד וכבר אפשר להבין שאנחנו מדברים על שירותי ספרות.

צבעים – אבקת הקסם שנוסיף לפתיון שלנו הוא שימוש נכון בצבעים. יש אנשים שיחשבו שזה לא כל כך רלוונטי באיזה צבע נשתמש בפוסטים שלנו העיקר שיהיה רשום ”מבצע בגדול“ וזה מה שיתפוס לקהל היעד את העיינים – אז לא. כל צבע מספר סיפור, כל צבע אחראי על תחושות מסויימות בין אם אתם מבינים את זה או לא – זה טמון עמוק בתת מודע שלכם.

שחור, לבן ואפור – צבעים בעלי השפעה חזקה, שחור מרמז על עוצמה, לבן מרמז על טוהר והם משתלבים מצויין ביחד. אפור הוא צבע נטרלי ומתחבר לרוגע ומסורת אבל אם משתמשים בו לא נכון הוא משעמם מאוד. שלושת הצבעים מראים על רצינות ואלגנטיות.

חום – צבע אלגנטי רגוע ובריא, בחירה מצויינת להעברת מסר של אמינות וקשר למסורת.

כחול – צבע שמשדר המון רוגע, שלווה וידידות לעומת זאת כחול כהה משדר אמינות והצלחה.

אדום – משדר המון רגש, כח, כעס, תשוקה. הצבע האדום יכול להיות גם מנחם ויציב. צבע מצויין בולט ואפקטיבי רק צריך להשתמש בו בצורה נכונה ולא להגזים.

ורוד – צבע שמשדר נשיות, תמימות, רוגע וילדותיות אך במקומות המתאימים יכול לספק חיות מדהימה ולצעוק.

כתום – צבע מזמין ומלא אנרגיות, בחירה מצויינת למי שרוצה להביע דינמיות.

צהוב – צבע שמשדר מחיה, קשור לחום ושמחה. צהוב בהיר מתאים לילדים קטנים, צהוב כהה מתאים למי שרוצה להראות סמכות, יכולות שכליות ותבונה.

ירוק – צבע שמשדר המון רוגע ופשוט מלא בחיים. ירוק כהה מקושר לכסף וצמיחה לעומת זאת ירוק בהיר מקושר יותר לאביב, רוגע, כנות ומוסריות.

סגול – צבע אצילי ומאוד מעניין, סגול כהה משדר עושר ותענוגות. סגול בהיר מספק הרגשה רומנטית יותר.

טיפ: את פלטת הצבעים שלנו עדיף לבחור עוד בתחילת הדרך בתהליך המיתוג הויזואלי לעסק שלנו. מומלץ לעבוד עם 3-4 צבעים שמתאימים אחד לשני.

 טעם הפתיון שלנו הוא מרכיב כל כך חשוב שלא נוכל להתפשר עליו, בתכלס מי יחזור לאכול במסעדה שהגישה אוכל שרק נראה טוב אבל כשטעמים יש לו טעם נוראי?

הטעם בסיפור שלנו כאן הוא המלל, לאחר שהמודעה שלנו קפצה ללקוח הפוטנציאלי ותפסה לו את העיינים אנחנו צריכים להגיש לו את הארוחה הטעימה ביותר שנוכל.

הארוחה שלנו לא תכלול ירקות, בשרים או קטניות הארוחה תכלול ערך מוסף, ידע ודברים שיעניינו את הלקוח כל כך שהוא לא יוכל להפסיק לקרוא עד סיום הטקסט שלנו.

לדוגמא: אותה לקוחה שתפסנו לה את העיניים עם הפוסט של ”כל מה שאת צריכה לדעת על תסרוקת ערב“ מתחילה לקרוא את הטקסט שלנו – במידה והפצצנו עם ערך מוסף מעניין ובאמת נתנו לה מידע איכותי היא תאהב את זה ואולי אפילו תסמן לנו לייק, תגיב או אפילו תתייג חברה שבדיוק מתעניינת לגבי תסרוקות ערב לחתונה שמתקרבת של אחותה הגדולה וכל זה מרצונה החופשי.

 הריח של הפתיון יכול להגיע למרחקים – רק צריך לדעת איך לעשות את זה נכון.

השלב האחרון שלנו בפתיון הוא לגרום לדגים שכבר התעניינו להראות לאחרים שהפתיון שלנו איכותי וטוב ואנחנו נעשה זאת בעזרת הנעה לפעולה. הנעה לפעולה זה משפט קצר בסופו של המלל שלנו שאמור להוביל את אותם הלקוחות שנשארו עד הסוף ואהבו את מה שהצענו להם לעשות פעולה.

איזה פעולות נוכל להגיד להם שיעשו?

לשתף את הפוסט, לתייג אנשים שיכולים להיות רלוונטים, לסמן לנו לייק על הפוסט עצמו, לסמן לנו לייק בדף העסקי, להיכנס לאתר שלנו או לדף הנחיתה, לרשום תגובות רלוונטית ולנהל איתם שיח ועוד המון אפשרויות.

אוקיי אז הם מבצעים פעולה אבל מה הקשר לריח של הפתיון? ואיך הוא יכול להגיע למרחקים..

 אז ככה ברגע שנצליח לעניין את קהל היעד והם יתחילו לקרוא ולבצע פעולות אנחנו נתחיל לראות תנועה של ”דגים אחרים“ – למה? כי האלגוריתם של פייסבוק יבין שהתוכן שלנו מעניין ורלוונטי והוא יפיץ אותו ברחבי האגם לעוד לקוחות שיכולים להיות מעוניינים.