קמפיינים בפייסבוק הם אוויר לנשימה עבור הרבה עסקים בארץ ובעולם, אם עדיין אין לכם את מקור הטראפיק הזה כנראה שפספסתם המון הזדמנויות לעשות כסף ולקוחות.. הגיע הזמן לשנות את זה!

פייסבוק הינה הפלטפורמה המובילה וברור ששמעתם עליה ורוב הסיכויים שאתם גם גולשים בה מדיי יום אפילו מספר פעמים ביום.

אז.. אם קהל היעד שלכם נמצא באוקיינוס הכחול של פייסבוק תהיו חייבים גם להתחיל להשתמש בפלטפורמה ולא רק לצפות מהצד, התחילו להרוויח בענק.

קמפיינים בפייסבוק איך זה מתבצע?

לפני שנתחיל לדבר על קמפיינים בפייסבוק נצטרך קודם להבין שאת הקמפיינים שלנו נוכל להריץ אך ורק מעמוד עסקי, לאחר שנפתח עמוד עסקי בפייסבוק וכמובן נדאג לסדר את הנראות לו (תמונת קאבר, שעות פעילות, אודות העסק ואפילו נעלה מספר פוסטים) נוכל להגיע לשלב הקמפיינים.

אחת האפשרויות להריץ קמפיין היא אופציית ה BOOST POST שפייסבוק מציעה לנו ברגע שאנחנו מעלים מודעה לדף העסקי – שיטה זו לא מומלצת לשימוש (לעומת זאת באינסטגרם אפשר לעבוד איתה למטרות מסוימות).

האפשרות השניה והמוצלחת היא בעזרת ה"ביזנס מנג'ר" של פייסבוק – בשביל לעבוד בשיטה הזו אנו זקוקים לידע מקצועי על מנת לפתוח את ה"אד מנג'ר", לחבר אותו לעמוד העסקי, לתת הרשאות ולשייך את אמצעי התשלום.

לאחר שחיברנו הכל בהצלחה נוכל לגשת ליצירת הקמפיינים שלנו.

סוגי קמפיינים בפייסבוק

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לבחור במגוון קמפיינים שונים, כל אחד למטרה אחרת. באופן כללי נוכל לחלק אותן לשלושה סוגים: מודעות כלפי המותג שלי, הגברת מעורבות ואיסוף לידים/יצירת פניות. לפני שבוחרים את סוג הקמפיין חשוב להכיר את כל האפשרויות ולעשות התאמה של התוכן לפעילות שלנו, רצוי לבנות אסטרטגיה מתאימה עבור קבלת תוצאה סופית רצויה.

קמפיינים להעלאת מודעות (Awareness)

קמפיינים להעלאת המודעות חושפים אותנו בפני קהל יעד רחב והמטרה העיקרית שלהם היא לגלות לאחרים שאנחנו קיימים או פשוט לתזכר אותם על קיומינו.. עלויות הקמפיינים האלו זולות מהסיבה שלקוח הקצה לא צריך לעשות שום פעולה, פשוט להיחשף לתוכן. את קמפיינים האלה מומלץ להריץ ברגע שנרצה שיכירו אותנו או את המוצרים שלנו.

קמפיינים של המרות (Conversion)

קמפיינים של המרות אלו קמפיינים שעובדים איתם בעזרת פיקסל (פיקסל – קוד מעקב שמותקן באתר שלכם ובזכותו נוכל לעקוב אחר הפעילות) קמפיינים אלו מאוד יעילים ואפקטיבים כיום משתמשים בהם גם בחנויות האיקומרס עם שילוב של רימרקטינג. תזכרו בכניסה האחרונה שלכם לאתר של חנות בגדים למשל.. האם ממש לאחר היציאה משם התחלתם לראות את החנות הזאת בכל מקום ושממש עוקבים אחריכם? זהו הרימרקטינג. לידים של המרות שיגיעו מדף נחיתה או אתר יהיו גם הרבה יותר איכותיים מאשר לידים שיגיעו מהודעת וואטסאפ או מליד של פייסבוק.

קמפיינים להנעה לפעולה (Consideration)

קמפיינים בקטגוריה הזאת כוללים: טראפיק ללינק מסוים, מעורבות בפוסטים או בדף הפייסבוק שלנו, התקנות של אפליקציות, צפיות בסרטונים, לידים וכמובן הודעות.

לרוב נשתמש בקמפיינים האלו על מנת להביא לידים לעסק (ליד – בן אדם שהשאיר פרטים הכוללים שם ודרך ליצירת קשר) העלויות יהיו יקרות יותר מכיוון שפייסבוק תנסה להגיע לקהל יעד רלוונטי שישאיר את פרטי ההתקשות, ילחץ על הלינק שלנו, יצפה בסרטון או יסמן לייק בפוסט שלנו.

קריאייטיב---מנורה-בצורת-מוח

חשיבות הקופי והקריאייטיב

קמפיין מוצלח מורכב ממספר מרכיבים – קהל יעד שטורגט נכון, חימום של הקהל, קופי וקריאייטיב. על מנת שנביא תוצאות איכותיות אנחנו חייבים להכין מודעות שיעצרו את העיניים של הלקוחות הפוטנצאלים שלנו ולאחר מכן גם ימשכו אותם לקרוא את הטקסט שיגמר בהנעה לפעולה וכמובן הלינק או הכפתור שיעביר אותם לשלב הבא. קריאייטיב איכותי וגרפיקה מעולה למודעה יעזרו לנו לעצור את העיניים של הלקוח הפוטנציאלי אשר נחשף לאלפי מודעות מדי יום משם הקופי או בשמו המלא קופירייטינג ידע לדבר על הכאב של הלקוחות שלנו ועל הפתרון שאנחנו יכולים לספק להם, כמובן שזה יכתב בצורה כזאת שלקוח הקצה פשוט ירצה להשאיר לנו את הפרטים שלו!

פוסטים שעוצרים עיניים

הפיקסל של פייסבוק

לאחר שהרצנו את הקמפיינים שלנו ואספנו דאטא בעזרת הפיקסל הגענו לשלב שבו נוכל לדייק עוד יותר את קהל היעד ולפרסם לאנשים שכבר התעניינו בשירות שלנו, נכנסו לדפי הנחיתה או לאתרים שלנו, סימנו לייקים בדף העסקי או אפילו צפו בסרטונים. בעזרת איסוף הנתונים נוכל להגיד לפייסבוק למצוא לנו קהל יעד דומה ולשכפל את ההצלחה.

קמפיינים בפייסבוק - כמה זה עולה?

שאלת המחיר היא שאלה מורכבת מאוד, לכל עסק צריך להתאים את סוג הפעילות שלו ותקציב מתאים עבורו.. את התקציב רצוי לחלק לחימום קהל קר, לחיזוק מערכת היחסים עם הקהל הקיים וכמובן גם לסגירת עסקאות חדשות. כיום תוכלו למצוא מגוון רחב של קורסים בתשלום ואפילו בחינם, כך תוכלו לחסוך כמה אלפי שקלים על משווק במידה ותצליחו לעשות את העבודה בעצמכם ולהביא תוצאות מספיק טובות (לרוב זה עובד עם עסקים קטנים ומקומיים שלא צריכים לעשות פעילות מורכבת).

במידה ואתם מעוניינים להתחיל לקדם את העסק שלכם בעזרת קמפיינים ממומנים רצוי לפנות לאנשי מקצוע אשר ידעו לתת מענה ויהיו בקיעים בדרכי הפעולה הנצרכות למשימה.

עלות ניהול קמפיין נעה בין 1,000 – 2,000 שקלים בחודש עד לתקציב פרסומי של 5-7 אלפי שקלים, בנוסף לכך ישנם הוצאות פרסום חד פעמיות או רב פעמיות כגון: דף נחיתה – שעלותו תלויה במורכבות שלו (עלות חד פעמית של דף איכותי תהיה החל מ 1,500 שקלים). סרטונים – בין אם זה סרטון תדמית או סרטוני מכירה העלות ליום צילום מתחילה מ 1,500 שקלים ועריכה של כל סרטון תעלה עוד כמה מאות שקלים.

עיצוב פוסטים – עיצוב חובבני יהיה בעלות של כ 30 עד 50 שקלים ועל פוסטים ברמה גבוהה תצטרכו לשלם עד כ 500 שקלים, כמובן שצריך להבין שככל שהפוסט שלנו יהיה מושך יותר כך נוכל להמיר יותר לקוחות פוטנציאלים.

קמפיינים-בפייסבוק-שטר-עם-קרס

הלכתם לאיבוד? תשאירו פרטים לשיחת התאמה 1:1

השארת-פרטים---קידום-באינסטגרם---תוקי-מול-מחשב-עם-אוזניות