במאמר זה, נסקור את ההשפעות האפשריות של ניהול מדיה ושיתוף תוכן ברשתות חברתיות על SEO, ונביא דוגמאות ומחקרים שמראים כיצד פעילות וקישורים מרשתות חברתיות יכולים להשפיע על דירוגי האתר.
ראשית נפתח ונאמר כי על פי גוגל, נוכחות חזקה ברשתות חברתיות לא בהכרח תשפיע ישירות על דירוג האתר. לכאורה גוגל לא לוקח בחשבון נתונים כמו עוקבים, לייקים או שיתופים בעת דירוג תכני האתר (קבלו טיזר, אל תאמינו בלב שלם לכל מה שגוגל אומרים..) ובכל זאת, רשתות חברתיות יכולות לתרום לקידום האורגני של האתר שלכם בעקיפין.
גוגל מאוד אוהב מותגים, למה? כי לרוב ניתן לסמוך על מותגים. לכן אם גולשים יחפשו את שם המותג שלכם בגוגל זו אינדיקציה חזקה עבור מנועי חיפוש שמה שיש לכם להציע מאוד רלוונטי. חיפושי מותג מגבירים את הסמכותיות בעיני מנועי החיפוש וזה אחד האלמנטים שמאוד יכולים להשפיע באופן גירוף על קידום האתר.
לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים
מוניטין ומותג
ניהול מוניטין ומותג הם תחומים חשובים המשפיעים באופן משמעותי על קידום אורגני של אתר. לכן נוכחות חזקה ברשתות חברתיות יכולה לשפר את המוניטין וההכרה של המותג. כאשר המותג שלכם נחשב למקצועי ומוערך, יש סיכוי גבוה יותר שגוגל תדרג את האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
קישורים מרשתות חברתיות
אחד הגורמים המרכזיים שיכולים להשפיע על SEO הוא קישורים חיצוניים (Backlinks). קישור חיצוני הוא קישור מאתר אחד לאתר אחר. דמיינו את זה כמו הצבעה: ככל שאתר מקבל יותר קישורים חיצוניים מאתרים איכותיים אחרים, כך הוא "זוכה" להצבעות רבות יותר, מה שמצביע על כך שהוא אתר חשוב ומהימן.
מבחינת קידום אורגני במנועי חיפוש, קישורים חיצוניים הם אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. גוגל ומנועי חיפוש אחרים רואים בקישורים חיצוניים כהצבעות אמון, וככל שאתר מקבל יותר הצבעות כאלה, כך הוא נתפס כאתר רלוונטי ואיכותי יותר.
כאשר משתמשים משתפים תוכן מהאתר שלכם ברשתות חברתיות, הם יוצרים קישורים חיצוניים שמובילים לאתר. אמנם גוגל מציינת כי קישורים מרשתות חברתיות הם לרוב "no-follow", כלומר אינם משפיעים ישירות על דירוגים, אך יש להם ערך בעקיפין. קישורים אלה יכולים להוביל לעלייה בתנועה לאתר, לשיפור במוניטין וליותר קישורים טבעיים מאתרים אחרים.
מחקר שבוצע על ידי חברת Hootsuite בחן את ההשפעה של פעילות ברשתות חברתיות על דירוגים אורגניים. במחקר נמצא כי אתרים שהיו פעילים ברשתות חברתיות, במיוחד בטוויטר ובפייסבוק, חוו שיפור בדירוגים האורגניים. המחקר הראה כי אתרים ששיתפו תוכן באופן קבוע וזכו לאינטראקציה גבוהה (לייקים, שיתופים, תגובות) ראו שיפור משמעותי בדירוגים. לקריאת המחקר המלא
מחקר של Semrush: בדו"ח תוכן גלובלי שלהם, נמצא כי חברות שהשקיעו בתוכן משולב עם פעילות חברתית ראו עלייה משמעותית בכמות הקישורים החוזרים והגדלת התנועה האורגנית לאתרים שלהן (Semrush למחקר).
עלייה בתנועה לאתר
שיתוף תוכן ברשתות חברתיות יכול להוביל לעלייה משמעותית בתנועה לאתר. ככל שהתוכן שלכם משותף יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שמבקרים חדשים ייחשפו לאתר שלכם, ישתמשו בו ויבצעו פעולות. גוגל מעריכה את התנועה לאתר כגורם לדירוג, ובכך תנועה מוגברת מרשתות חברתיות יכולה להשפיע חיובית על הדירוג.
לסיכום, בעוד שגוגל מכחישה שקישורים מרשתות חברתיות משפיעים ישירות על דירוגי החיפוש, אין ספק כי יש לפעילות ברשתות חברתיות השפעה עקיפה ומשמעותית על SEO. קישורים חיצוניים, עלייה בתנועה לאתר, ושיפור במוניטין המותג הם רק חלק מהגורמים שמשפיעים על הדירוגים האורגניים. לכן, השקעה בפעילות ברשתות חברתיות היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית SEO מוצלחת.
נכתב על ידי נטלי ביטון מסטודיו Move-up קידום אתרים מקצועי. נטלי היא מקדמת אתרים ותיקה בעלת ניסיון רב בקידום אתרים במגוון רחב של עסקים. גישתה ההוליסטית מאפשרת לה לראות את התמונה המלאה ולזהות הזדמנויות לשיפור הנוכחות של העסק ברשת, תוך התמקדות ביעדים העסקיים הספציפיים של כל לקוח. עם ידע נרחב בטכניקות קידום אתרים מתקדמות, נטלי מסייעת לעסקים להגדיל את החשיפה שלהם, למשוך יותר לקוחות ולשפר את התוצאות העסקיות שלהם.