מקום ראשון בגוגל

​​איך לקדם את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל

כל מי שמנסה למשוך תנועה אורגנית ולקדם את האתר שלו, גוגל ללא ספק הוא התשובה! גוגל סורק את האינטרנט, וקובע אילו דפים הם הכי שימושיים ורלוונטיים למשתמשים כמעט בכל נושא. אנחנו לא רק סומכים רק על התוצאות של גוגל, אנחנו מסתמכים עליהם.

עם כל כך הרבה כוח והשפעה על תודעת המשתמש, העלאת העסק שלכם למקום ראשון בגוגל עשוי להיראות לא ריאלי. עם זאת, הכוח הזה שיש לגוגל הוא שמאפשר לעסקים קטנים ומקומיים לדרג גבוה בתוצאות החיפוש – בחינם. מה שמעולם לא קרה בעבר.

במאמר זה נשתף כמה פעולות שתוכלו לנקוט בכדי לעזור לעסק שלכם להתרומם ולעבור לראש העמוד הראשון באמצעות שתי אסטרטגיות חינמיות: אופטימיזציה של אתרים ואופטימיזציה של רישום (גוגל העסק שלי). ראשית אכסה את חשיבות העמוד הראשון של גוגל ואז נעבור לטקטיקות הכוללות:

– הוספת מילות מפתח למקומות ספציפיים באתר שלכם
– יצירת תוכן לאנשים, לא בשביל גוגל
– הדגשת מיקום
– עדכון ושמירה על מיקום הרישום שלכם בגוגל באופן קבוע ועוד מספר טקטיקות חשובות.

ברור שהעמוד הראשון הוא מטרה חשובה (אם לא הכי מרכזית) לכל עסק, אבל בואו נסתכל תחילה על היתרונות הספציפיים שלו, שכן הוא יכול לעזור לכם לתעדף את האסטרטגיה העסקית שלכם.

לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים

ניהול מדיה זה מעשינו

למה העמוד הראשון בגוגל חשוב כל כך

תוצאות החיפוש של גוגל הופכות חזקות יותר עם תוכן ידע, שאלות ותשובות, שאלות הניתנות להרחבה, תוצאות מקומיות ועוד. עם כל כך הרבה דרכים להתבלט, העבודה להשגת דירוגים גבוהים שווה את המאמץ, במיוחד מכיוון ששיעורי התנועה ושיעורי הקליקים צונחים ככל שמישהו יורד למטה בתוצאות החיפוש.

עובדה ידועה היא שהעמוד הראשון של גוגל תופס את רוב התנועה, אבל הידעתם שיש הבדלים משמעותיים בשיעור הקליקים לתוצאות העליונות והתחתונות גם של העמוד הראשון? המחקר מציג את האינדיקטורים הבאים של שיעור הקליקים למיקומים בגוגל:

עמוד ראשון, תוצאה ראשונה: שיעור קליקים 36.4%
עמוד ראשון, תוצאה שנייה: שיעור קליקים 12.5%
עמוד ראשון, תוצאה שלישית: שיעור קליקים של 9.5%

שיעור הקליקים ממשיך לרדת, עד ל-2.2% בתוצאה העשירית וזה רק בעמוד הראשון כן. בדרך כלל יש 10 תוצאות אורגניות לכל היותר בעמוד, ואפילו פחות כעת עם תוספת של תוצאות מקומיות, מודעות, שדות שאלות תשובות ופיצ'רים חדשים של גוגל. אם אתה לא בראש תוצאות החיפוש, העסק שלך פשוט לא קיים בגוגל.

 

מקום-ראשון-בתוצאות-החיפוש-בגוגל מקום-ראשון-בתוצאות-החיפוש-בגוגל

טקטיקות אופטימיזציה למקום ראשון בגוגל

הפרקטיקה של התאמת האתר שלכם לגורמי דירוג במנועי החיפוש נקראת אופטימיזציה. אתם לא בהכרח מבצעים אופטימיזציה של כל האתר שלכם למנועי חיפוש בבת אחת, אלא כל עמוד בנפרד. הנה איך ניתן לעשות את זה:

הגדירו מילות מפתח – ראשית, קבעו אילו שאילתות חיפוש נרצה שגוגל תענה בדפי האתר שלכם. אלו ידועות כמילות מפתח, שאגב יכולות להיות מילים בודדות או ביטויים ארוכים.

דוגמאות למילות מפתח:

"מטבח קרוב אלי"

"ארוחת בוקר באשקלון"

"תיקון מזגנים תל אביב"

"איך לתקן נזילה בגג"

"איך לקדם אתר"

כל עמוד באתר שלכם צריך למקד לקבוצה אחרת של מילות מפתח בכדי שהדפים שלכם לא יתחרו זה בזה. מילות המפתח הנכונות לעסק שלכם הן אלו שהלקוחות האידיאליים שלכם מחפשים בכדי לקבל את המוצרים והשירותים שהם צריכים, בחרו אותם בקפידה.

תודיעו לגוגל באילו מילות מפתח אתם משתמשים – גוגל פועלת על ידי סריקת האינטרנט, מדרגת מיליוני דפים קיימים ומאחסנת אותם באינדקס. כאשר משתמש מבצע חיפוש, גוגל יכולה לסרוק את האינדקס המאורגן הרלוונטי (ולא את כל האינטרנט) בכדי להחזיר מהר יותר תוצאות רלוונטיות למשתמש.

ולכן חשוב להקל ככל האפשר על גוגל לסרוק, להוסיף לאינדקס ולמצוא את האתר שלכם. עשה זאת על ידי הצבת מילות מפתח במקומות הבאים:

מטא כותרות – לכל פוסט ועמוד בבלוג באתר שלכם יש מטא כותרת. כותרת זו מופיעה בראש הדף שלך ככותרת, וגם ככותרת של הרישום של אותו דף בתוצאות החיפוש.

מטא תיאור – היא פרסומת קטנה המופיעה תחת הכותרת בתוצאות החיפוש של גוגל. המטא-תיאור לא רק אומר לגוגל במה עוסק הדף שלך, אלא הוא גם אומר במהירות למשתמש למה הוא יכול לצפות אם הוא ילחץ על הדף שלכם, מה שמגדיל את מספר הקליקים הרלוונטיים לדף זה. אז, מטא תיאור עוזר לגוגל למקם את העסק שלכם בדף הראשון הנכון לשאילתת החיפוש, ועוזר לכלים של גוגל לשמר אותו שם.

כתובת אתר – כתובת הדומיין שלכם מורכב מהדומיין, אחריו קו נטוי / ולאחריו טקסט מופרד על ידי מקפים. הכללת מילות מפתח בכתובת האתר שלכם תעזור לגוגל לקבוע במהירות על מה הדף. בנוסף, כתובת האתר מופיעה בין מטא-הכותרת למטא-תיאור בתוצאות החיפוש. כתובת דומיין נקייה התואמת את כותרת העמוד אטרקטיבית ואמינה יותר למשתמשים ומתאימה יותר להופיע בעמוד הראשון, קחו זאת בחשבון.

תגים אלטרנטיים – גוגל יכולה לראות תמונות רק אם לתמונה יש חלופה לטקסט, מכונה גם תג אלט.
במידה ותג האלט שלכם כולל מילות מפתח, גוגל יכולה לקבוע את הרלוונטיות הנוספת של דף זה, ותהיה סבירות גבוה יותר שתמקם אתכם בדף הראשון ואף במקום הראשון בגוגל בתוצאות החיפוש שלה.

יצרו תוכן לאנשים – כמובן, גוף תוכן הדף שלכם הוא המקום החשוב ביותר לכלול את מילות המפתח שאתם מנסה לדרג עבורן. עם זאת, חשוב מאוד שמילות מפתח אלו לא יוכנסו בצורה שיטתית ומוגזמת, אלא ייכללו באופן טבעי. למעשה, גוגל יכולה כעת לזהות שיטתיות של מילות מפתח, ובמידה ותזהה, העמוד הראשון יהיה אגדה אורבנית בשבילכם.

המפתח לכניסה לעמוד הראשון של גוגל הוא לספק תוכן שימושי, אמין, קל לקריאה ועם זאת אינפורמטיבי שישאיר את קהל היעד שלכם באתר ויחזיר אותם לעוד. שיתוף הידע שכבר נמצא בראש שלכם הוא פשוט והוא בחינם. רק זכרו שאם אתם רוצים לדרג בעמוד הראשון של גוגל עבור חיפוש מילות מפתח ספציפיים, הדף שלכם חייב לספק מידע, לא רק מילות המפתח, שמשתמשים מנסים להשיג כשהם נכנסים לעמוד שלכם דרך חיפוש בגוגל.

הדגישו מיקום – דרך חינמית נוספת לקבל את דפי האתר שלכם בעמוד הראשון של גוגל היא למקד שאילתות על סמך מיקום. ודאו שהאתר שלכם מזהה בבירור את העיר ו/או האזור הגיאוגרפי שלכם בדף יצירת הקשר ואולי גם בפוסטים בבלוג ובדפי האודות שלכם. בדרך זו, כאשר אנשים מחפשים את "הענף שלכם + העיר שלכם, גוגל יקבל את המידע הזה ויציג את העסק שלכם בתוצאות החיפוש "קרוב אליי".

גם אם משתמש לא יחפש באמצעות מיקום ספציפי, הוא עדיין יקבל תוצאות גיאוגרפיות רלוונטיות על סמך הכתובת האיי-פי שלו, כך שקידום אתר מקומי הוא לא רק חינמי, אך גם תמיד חשוב.

אופטימיזציה לטלפונים חכמים – לא תמצאו בראש מנוע החיפוש של גוגל אתר שאינו רספונסיבי למובייל. צרכנים נוטים כיום יותר להשתמש בטלפונים ובטאבלטים מאשר במחשבים ובמחשבים ניידים, ורוב החיפושים  נעשים במכשירים ניידים. כתוצאה מכך, גוגל מעניקה עדיפות לאתרים המותאמים למכשירים ניידים. למעשה, כל האתרים מתווספים כיום לאינדקס למכשירים ניידים.

אתר רספונסיבי הוא אידיאלי מכיוון שהוא יתאים את עצמו לכל גודל מסך וישמור על הפונקציונליות שלו. עם זאת, אם אין לכם אתר רספונסיבי, תוכל לבצע שינויים באתר בכדי להבטיח את חוויית המשתמש הטובה ביותר בנייד.

חוויות משתמש – האתר לא מספיק להיות רספונסיבי, הוא גם צריך להיות אטרקטיבי וידידותי למשתמש. אתר עם ניווט אינטואיטיבי, קריאות ברורות לפעולה ותשובות לשאלות של המבקרים ישאיר את הגולשים שם זמן רב יותר, ואף יחזיר אותם לאתר שוב, מה שגוגל תבחין בו, ובתמורה תדרג אותכם גבוה יותר. ככל שהדירוג שלכם גבוה יותר, כך תקבלו יותר תנועה לאתר שלכם וגדל הסיכוי שתדורגו במקום הראשון בגוגל.

מקום ראשון בגוגל הוא עבודה קשה

כאמור, קידום האתר על ידי אופטימיזציה לא תתקיים אם נעשה זאת על רגל אחת. ועדיין לא דיברנו על כל האספקטים הרלונטים, גוגל מי ביזנס לדוגמא, סקירות משתמשים והפרופיל העסקי שלכם בגוגל.
אנו ממליצים לכם בחום ליצור קשר עם מקדם אתרים פרילנסר מומלץ, ולא רק להסתמך על מאמרים באינטרנט, אחרי הכל, איכות העבודה וזמנה קריטים ביותר בקידום האתר שלכם למקום הראשון בגוגל.