בחירת מילות מפתח וכתיבת מודעות מדויקות
הקמת קמפיינים איכותיים ויעלים דורשים בחירת מילות מפתח מדויקות ורלוונטיות, תהליך מחקר מילות המפתח וההתאמה אמור להתבצע בצורה איכותית ומדויקת עד כמה שניתן עם אסטרטגייה ומחשבה על מנת להגיע לתוצאות הרצויות והלהמיר את תקציב הפרסום בלידים.
לאחר שיש לנו מילות מפתח מותאמות לאסטרטגייה שלנו מגיע שלב המודעות – בדיוק אחרי שלקוח פוטנציאלי יחפש אתכם בגוגל הוא ימצא את המודעה שלכם וכמובן של המתחרים. אתם חייבים מודעות עם תוכן מדויק ומשכנע שיובילו לקליקים על המודעה שלכם והשארת פרטים או יצירת קשר בדף הנחיתה או האתר שלכם.
לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים
הגדרת תקציב יעיל לקידום ממומן בגוגל
הגדרת תקציב יומי או חודשי שיתאים לעסק שלכם מתבצע על פי מספר פרמטרים כמו – עלות לקליק, כמות קליקים רצויה, תחרות בנישה, יחס המרה של דף הנחיתה שלכם וכמובן יחס הסגירה שלכם. חשוב להתאים את התקציב לעסק שלכם בצורה נכונה בשביל להחזיר את ההשקעה וכמובן להכניס כסף חדש לעסק. תקציב נמוך מדי יכול לא להביא תוצאות וגם תקציב גדול מדי יכול לא להיות משתלם ואפקטיבי ויהיה רצוי להעביר תקציב לפלטפורמות שיווק נוספות לחיזוק.
כל פעם שיש חיפוש חדש במנוע החיפוש של גוגל מתבצע מכרז על על המקומות הראשונים בראש הרשימה, התחרות במכרזים היא חלק בלתי נפרד מפרסום ממומן בגוגל. מודעות רבות מתחרות על מקום בראש התוצאות ועל הקליק הנחשף של קהל היעד – מי שמשלם יותר והדף שלו הכי רלוונטי זוכה.
יתרונות הקידום הממומן
יש מספר יתרונות דיי בולטים בקידום ממומן בגוגל והם שווים כל שקל למי שיודע לנצל אותם כמו שצריך. אז מה כל הרעש? תוצאות מיידיות! כשאתם משקיעים בקידום ממומן, תוכלו לראות תוצאות מיידיות ולהיות מופיעים לקהל היעד שלכם תוך זמן קצר מרגע העלאת הקמפיין לאוויר. התשלום רק על פעולות שנעשו ורק אחרי שהם נעשו. אתם לא תשלמו עבור המודעה שלכם אלא כאשר מישהו לוחץ עליה, כך שתוכלו לחסוך כסף על חשיפה לקהל היעד שלא באמת מעוניין בשירות או המוצר שלכם. אחד היתרונות החשובים הוא שעם הכלי הזה אתם יכולים להגיע בדיוק לקהל המתאים ביותר לעסק שלכם, ולכן סיכויי ההצלחה גבוהים יותר.
כמובן שתוכלו ליהנות מניתוח תוצאות ושיפור מתמיד עבור הקמפיינים בגוגל בעזרת מערכת הפרסום החכמה של גוגל – ניתוח תוצאות, לראות מה עובד ומה לא, מאיפה הגיעו רוב הלידים ולבצע שיפורים כדי להגיע לתוצאות טובות יותר ע"י האופטימיזציה.
כמה יעלה לכם להציג את עצמכם בגוגל?
כשמדובר בקידום ממומן בגוגל, חשוב להבין שהמחירים נעים ונזילים כמו מים בנהר. כל דבר הוא גורם משפיע על עלות הקמפיין שלכם ועל עלות ההמרה. קיימים סוגים שונים של קמפיינים ממומנים בגוגל, כמו קמפיינים ברשת החיפוש, קמפיינים ברשת המדיה וקמפיינים לשופינג. לכל סוג קמפיין יש מבנה תשלום שונה. ככל שתחרותיות מילות המפתח שבחרתם גבוהה יותר, כך העלות לקליק (CPC) תהיה גבוהה יותר. מודעות איכותיות יותר יקבלו דירוג איכות גבוה יותר, מה שיכול להפחית את העלות לקליק. גוגל מאפשרת לכם לקבוע תקציב יומי או חודשי עבור הקמפיין שלכם.
ככלל אצבע, ניתן לצפות לשלם בין 2 ש"ח ל-200 ש"ח לקליק עבור קמפיינים ברשת החיפוש.
להלן מספר דוגמאות לעלויות קידום ממומן בגוגל:
- קמפיין ברשת החיפוש:
- מילת מפתח תחרותית: 100 ש"ח לקליק
- מילת מפתח לא תחרותית: 2 ש"ח לקליק
- קמפיין ברשת המדיה:
- CPM (עלות לאלף הופעות): 10 ש"ח
- CPC (עלות לקליק): 5 ש"ח
- קמפיין לשופינג:
- CPC (עלות לקליק): 10 ש"ח
- CPA (עלות לרכישה): 100 ש"ח
מעבר לתקציב הפרסום שלכם שתצטרכו להתאים לעסק שלכם תצטרכו להשקיע גם תקציב עבור ריטיינר לסוכנות שתקים ותתפעל לכם את הקמפיינים. יש המון עבודה ורצוי לא לחסוך ולבצע את הפעילות לבד. עלות של ניהול קמפיין ברמה מקצועית מתחיל מ1,500 ש"ח פלוס מע"מ לחודש, עלות דף נחיתה איכותי הכולל עיצוב וקופי אמור לעלות החל מ2,000 ש"ח פלוס מע"מ וכמובן תקציב פרסום שרצוי שיהיה לפחות 100 ש"ח ליום / 3,000 ש"ח בחודש לפחות על מנת להפוך את הקמפיינים למשתלמים.