למה לדחוף? כידוע פייסבוק הינה פלטפורמת פוש אשר דוחפת את התכנים ללקוחות שיכולים להתעניין במוצרים או השירותים שלכם. בעזרת אסטרטגיה נכונה ומודעות איכותיות תוכלו לעניין את קהל היעד שלכם ולגרום לו לבצע פעולה או רכישה!
ממש לפני שמתחילים לחשוב על קידום ממומן בפייסבוק צריך להבין איך לעשות את זה בצורה נכונה, איפה קהל היעד שלי נמצא באמת – בפייסבוק או בכלל באינסטגרם? מה כאב הלקוח ובאיזה צורה אני הולך לפעול – רק לאחר הבנה עמוקה נוכל לצאת לדרך ולהתחיל בבניית קהלי היעד, המודעות והקופי שלנו.
לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים
קידום ממומן באינסטגרם
למי בעצם מתאים לקדם את העסק באינסטגרם? חשוב מאוד להבין איזה קהל יעד נמצא באינסטגרם והאם הוא בכלל מתאים לי – בדרך כלל נישות כמו פיטנס וביוטי יעבדו בצורה יוצאת מן הכלל באינסטגרם כי קהל היעד בפלטפורמה מתאים בצורה יוצאת דופן לפעילות שכזאת!
באינסטגרם נמצא קהל יעד צעיר יותר שמתעניין בתחומים אלו, מעבר לזה צריכת התוכן שלהם בפלטפורמה היא בעזרת סרטונים, תמונות ופחות מלל מה שנוכל להפיק בצורה טובה לעסקים בתחום.
קידום ממומן בפייסבוק
בפייסבוק לעומת זאת נמצא קהל יעד רחב יותר – הרבה יותר אנשים מבוגרים ואפילו בעלי עסקים נהנים מהפלטפורמה – מוסכניקים, יועצים פיננסים, אינסטלטורים, סבתות והמון אנשים שנמצאים שם בגלל עניין הקהילות המדוייקות שיש לפלטפורמה להציע כמו דייג, סריגה, תפירה, קבוצות של אמהות וכדומה..
בפייסבוק לעומת האינסטגרם נוכל להשתמש בהרבה תכנים כתובים בעלי ערך מוסף או אפילו סיפורים ארוכים – האנשים שנמצאים בפייסבוק אוהבים גם לקרוא!
הדרך הנכונה להתחיל לקדם
לפני שיוצאים ”למתקפה“ על קהל היעד עם המודעות שלנו במטרה למכור צריך לדאוג למספר דברים אשר יוכיחו את עצמם בהמשך – הרושם הראשוני (לדאוג שדפי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו יראו פשוט מדהים – ברגע שלקוח יכנס אליהם הוא יבין שיש לו עסק עם מישהו איכותי בתחום), חימום קהל היעד (לא לדחוף תוכן מכירתי ישר אלא להתחיל בחימום עם ערך מוסף ותכנים איכותיים בנושא של העסק שלנו), לאחר שבנינו רושם ראשוני וחיממנו את קהל היעד נוכל לצאת לפעולה ולהתחיל לשלב קמפיינים ממירים ולהתחיל לקצור את הפירות בין אם זה לידים, פניות במסנג‘ר או בכלל מכירות באתר.
קידום בעזרת אוטומציות חכמות
אחת השיטות הנוספות שאנחנו במעשינו אוהבים לעבוד איתם היא להתחיל לחזק את המותג קודם כל בעזרת אוטומציות חכמות בפייסבוק ובאינסטגרם – להפיץ את התכנים, לבנות את קהל היעד (עוקבים באינסטגרם ולייקים בפייסבוק) וכמובן לחמם אותם ע“י ניהול מדיה הכוללת פוסטים וערך.
עצרו לרגע ותחשבו – במידה ואתם מגיעים לדף עם 50 לייקים או 100 עוקבים איך תרגישו כלפי אותו עסק? קצת מפוקפק לא? בעזרת אוטומציות נוכל להגיע קודם כל לקהל יעד חדש ולהגדיל את כמות העוקבים והלייקים ולתת נראות רצינית יותר!
בניית רשימת תפוצה בעזרת קמפיין ממומן בפייסבוק
לפעמים הדרך הטובה ביותר ליצירת משפך איכותי היא בניית רשימת תפוצה, את זה נוכל לעשות בעזרת מגנט לידים איכותי וקמפיין ממומן – מזה אומר מגנט לידים?
מגנט לידים יכול להיות מדריך או כל ערך מוסף מאוד מאוד רלוונטי ואיכותי שנציע ללקוחות שלנו לגמריי בחינם ובתמורה נבקש אימייל – כן, כן את כתובת האימייל של הלקוח שלנו!
בעזרת השיטה הזאת נוכל לבנות רשימת תפוצה בעלויות מאוד נמוכות ובסופו של דבר לדוור לאותם האנשים שהשאירו פרטים. עכשיו תחשבו על זה לרגע.. הכנו מדריך ”טיפים למכירת הדירה ב10 ימים בלבד“ ונקדם אותו לקהל יעד מאוד מאוד רלוונטי – מי ישאיר פרטים? נכון מאוד! אנשים שכנראה רוצים למכור את הדירה שלהם (אנשים אחרים לא יתעניינו בתוכן הזה..).
עכשיו לאחר שחילקנו את המדריך שלנו לאלפי אנשים אנחנו יכולים להתחיל לפנות אליהם באופן יזום ולהציע את השירות שלנו – אהלן רחלי, מה שלומך? הורדת את המדריך שלנו למכירת דירה האם זה עזר לך? הצלחת למכור את הנכס? רוב הסיכויים שרחלי עדיין לא מכרה את הנכס וכאן נוכל בעצם לבצע את המכירה שלנו – אוקיי מגניב, נשמח לעזור לך במכירת הדירה! בואי ניפגש.
שיחות ללידים שהגיעו מקמפיין
המון לקוחות מגיעים מיואשים כי כבר ניסו לעשות קמפיינים אבל לא סגרו עסקאות, הרבה פעמים מדובר באמת על משווקים שעשו עבודה לא טובה אבל הרבה פעמים גם מדובר על בעל העסק שלא יודע באמת למכור את המוצרים או השירות בטלפון.. אולי הוא מקצועי בטירוף במכירות פרונטליות אבל טלפונית ועוד ללידים שמגיעים מקמפיין זה פשוט לא עובד.
במצב כזה צריך לעבור תהליך ולבנות שיחת מכירה שתעזור לסגור עוד ועוד לקוחות – ברגע שנכנסים לזה התהליך יהפוך למכונה משומנת של סגירת עסקאות (ראו הוזהרתם זה גם ממכר).
קמפיין לידים בפייסבוק או שיחות
נושא מאוד חשוב בבניית קמפיין איכותי זה להבין באיזה קמפיין נשתמש – המון בעלי עסקים מחליטים לעשות פשוט קמפיין לידים, לפעמים זה טוב ולפעמים זה פשוט לא עובד.. יש הרבה אנשים שיעדיפו לשלוח הודעה לבעל העסק ופשוט לשאול שאלה, כמובן שאם זה יהיה רלוונטי הם יצרו אתכם קשר ויקנו את המוצר או השירות אבל אותם הלקוחות כנראה פשוט יוותרו על האפשרות להשאיר פרטים ולתת לכם את האפשרות ”לחפור“ להם בטלפון.
עלות קידום ממומן בפייסבוק
כמו שידוע לכולם קמפיין ממומן כל אחד יכול לעשות, יש באמת המון סרטונים ביוטיוב ועוד יותר מדריכים חינמים או בתשלום שיעברו איתכם שלב שלב לעבר העלאת הקמפיין – זה כמובן טוב ונחמד אבל בסופו של דבר כנראה גם תבזבזו זמן יקר והרבה כסף כי אם אתם לא יודעים ולא מבינים מה אתם עושים ברמה מאוד גבוהה זה פשוט לא יעבוד כמצופה.
במעשינו תוכלו להנות מקמפיין לידים איכותי לעסק החל מ1,500 ש“ח לחודש בלבד (כולל מודעות עם עיצובים שתופסים את העיניים וקופי שגורם לפעולה) כמובן שלא רק קמפיין לידים אלא תוכלו גם להנות מניהול מדיה (החל מ1200 ש“ח בלבד), עיצוב הדפים העסקיים ולעסקים שצריכים קמפיינים אחרים גם יש לנו מגוון פתרונות!
מודעות לקמפיין לידים בפייסבוק
לאחר שהגדרנו את קהל היעד שלנו אנחנו מגיעים לאחד השלבים החשובים ביותר – המודעות! למה המודעות כל כך חשובות? כמו שכבר צויין כאן אנשים נחשפים לאלפי פוסטים בכל יום ובשביל לעצור להם את העיניים דווקא על המודעה לכם היא חייבת להיות מדוייקת ואיכותית.
לאחר שנעצור את העיניים של הלקוחות בעזרת העיצוב שלנו אנחנו נצטרך להעביר לו מסר טוב ואיכותי בעזרת קופי – לדבר על הבעיות שלו ועל הפתרון שהמוצר או השירות שלנו נותן עבורו (כמובן בנושאים אחרים משתמשים בשיטות אחרות – כמו לצייר לו תמונה ורודה עם השירות שלנו, מה השירות יכול לעשות בשבילו וכדומה..).
ממש לאחר שעצרנו לאותו לקוח פוטנציאלי את העיניים בעזרת העיצוב שלנו וגרמנו לו להתעניין בתוכן שרשמנו הגיע רגע האמת – להניע אותו לפעולה! צור קשר עכשיו, השאר פרטים, התקשר עכשיו ועוד.. על מנת למקסם את התוצאות נוסיף גם את אלמנט הזמן או כמות מוגבלת של לקוחות שיכולים לקבל את השירות שלנו – לצורך הדוגמא: מוגבל ל5 לקוחות בלבד, מחיר מיוחד לשבוע הקרוב בלבד וכדומה.
אופטימיזציית קמפיין ממומן בפייסבוק
לאחר שבנינו מודעות, הגדרנו קהלי יעד והרצנו את הקמפיינים שלנו אנחנו חייבים להיות עם היד על הדופק! לבדוק עוד מודעות, לבדוק עלויות, לנסות לשפר את כמות הפניות ולהוריד את העלויות.
המון בעלי עסקים חושבים שאפשר פשוט לבנות מודעה אחת או שתיים לטרגט קהל יעד רלוונטי ושם זה נגמר.. יגיעו אלי לידים והכל יהיה בסדר אני לא באמת צריך את המשווק וזאת טעות חמורה.
אין שום בעיה לעשות קמפיינים גם לבד אבל בסופו של דבר אם אני יעלה קמפיין ואשרוף כסף ללא תוצאות רצויות מה יוצא לי מזה? לצורך הדוגמא אם בתחום מסויים אפשר להביא לידים חמים מטופס לידים בפייסבוק ב10 ש“ח והלקוח עושה את הקמפיין לבד אולי הוא יגיע גם ל10 ש“ח אבל כמה זמן זה ימשך? לרוב זה יעלה ויהיו שינויים כאלה ואחרים (זה במקרה הטוב.. כן?) במידה ובעל העסק לא הצליח להגיע לסכום הרצוי הוא יתחיל לשרוף כסף.
בואו נגיד שיוסי הוא מאמן כושר והוא עושה אימונים אישיים וקבוצתיים – ברגע שהוא לא לקח איש מקצוע שיעזור לו בבניית התהליך הוא הגיע לליד בשווי 50 ש“ח וכל 10 לידים הצליח לסגור לקוח. בואו נגיד ששווי הליד עוד הגיוני לתחום ולאזור שלו אבל הלידים לא כל כך רלוונטים ולכן הוא לא מצליח לסגור כמעט מה שיוצא שסגירה אחת תעלה לו 500 ש“ח! מה יגיד אותו יוסי במידה והאימון שלו שווה 125 ש“ח בכלל? לא רק שהוא ביזבז זמן הוא גם צריך עכשיו לעשות לאותו הלקוח לפחות 4 אימונים בשביל לסגור את העלות הסגירה הזאת!
במידה ויוסי פונה לאיש מקצוע כנראה שזה יראה הרבה יותר טוב ונכון, כמו שלא כל אחד יכול לאמן אנשים ולהביא להם את התוצאות הרצויות גם בתחום הפרסום לא כל אחד יכול לעשות את הכול בצורה הטובה ביותר בלי יעד ונסיון עשיר. בואו נגיד שיוסי פנה לאיש מקצוע ואיש המקצוע בנה לו מודעות שעוצרות את העיניים של קהל היעד ומעניינות אותו, לאחר מכן הקופי פשוט מושלם ומדבר על הבעיות של הלקוחות של יוסי ומסביר שליוסי יש פתרון מדהים לבעיה.. כמובן ששם מגיע אפקט ההנעה לפעולה ובסופו של תהליך איש המקצוע כבר הוזיל את עלויות הלידים ל30 ש“ח!
לא רק שאיש המקצוע של יוסי הוזיל את עלויות הלידים – הלידים ממש חמים על המוצר של יוסי ובאמת מוכנים לסגור כבר יוסי רק צריך להתקשר! אז לא נהיה מדומיינים ולא כל לקוח יסגור אבל גם כאן נחתוך את זה בחצי – יוסי התחיל לסגור עסקה כל 4 שיחות מה שיוצא שיוסי ישלם 120 ש“ח לסגירה וכבר באימון הראשון יסגור את עלויות הפרסום שלו.
שיחת הכרות ובדיקת התאמה
עכשיו נדבר קצת על מעשינו.. לפני שבכלל נצא לדרך ונתחיל לעבוד ביחד נבצע שיחת הכרות ובדיקת התאמה – כמו שאתם רוצים מישהו שיתאים לכם גם אנחנו רוצים שאתם תתאימו לנו!
לאחר שיחת ההכרות נוכל להבין באמת את צרכי העסק, הבעיות שיש כיום וכמובן להבין איך אפשר להתחיל לעבוד ביחד – לשיחת הכרות ובדיקת התאמה לחצו כאן או פשוט השאירו פרטים בטופס לידים כאן למטה.