אז מה זה לידים?
כנראה שכבר שמעתם לא פעם ולא פעמיים את המילה ליד או לידים ואולי אפילו אתם משתמשים במונח הזה אבל למי שלא מכיר – ליד היא בעצם פניה של לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים עבור שירות או מוצר בטופס ייעודי. טופס הלידים יכול להיות באתר שלכם, בקמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות, בדפי נחיתה ועוד מגוון אפשרויות שבסופן אנחנו אוספים את הפרטים של הלקוחות הפוטנציאלים.לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים
מאיפה מגיעים הלידים?
הלידים נאספים ע"י טפסי לידים באתרים, דפי נחיתה ובפלטפורמות הפרסום – התהליך הוא דיי פשוט כשמסתכלים עליו מלמעלה והוא כולל מספר שלבים: מציגים מודעה לקהל יעד רלוונטי שאמורה להמיר את הלקוח להשאיר פרטים בטופס הלידים על מנת לקבל פרטים נוספים לגבי השירות או המוצר שלכם. לאחר מילוי הטופס נשלח אליכם למייל, לוואטסאפ או למערכת ניהול לידים שאיתה אתם עובדים.
איך עובד תהליך קניית לידים
כיום יש המון "נכסים דיגיטליים" ומשפכי שיווק שמייצרים לידים במחירים נמוכים עבור בעלי אותם הנכסים והם בעצם מוכרים את הפניות הרלוונטיות האלה. הרכישה מתבצעת בשתי דרכים האחת היא תשלום פר ליד שהוגדר מראש והשניה היא השכרת הנכס הדיגיטלי בתשלום חודשי וקבלת כל התנועה שמגיעה.
לצורך הדוגמא – אתר שמקודם אורגנית מספר שנים בתחום של ייעוץ משכנתאות עם המון מילות מפתח בדפים הראשונים בגוגל מייצר 150-200 לידים בחודש, בעל האתר לא מוכר את השירות של ייעוץ משכנתאות אלה מקדם אתרים והוא מציע את הלידים האלו למכירה עבור יועצי משכנתאות.
תמחור הלידים מתבצע גם לפי איכות הלידים ושאלות הסינון בטופס הלידים לדוגמא: יכול להיות ליד שנדרש להשאיר רק שם וטלפון ויהיה קל יותר למלא את הפרטים לעומת זאת ליד שמשאיר שם, מספר טלפון, מחיר הנכס, איפה הנכס נמצא, מטרת המשכנתא, גיל, גובה המשכנתא, מצב משפחתי, הכנסות משק בית, הלוואת ועוד שאלות דוגמאות יהיה יקר יותר ואיכותי הרבה יותר.
עלות ליד איכותי נע בין 50 ל 100 שקלים פר ליד ז"א אתר שמייצר 150-200 לידים בחודש יכול למכור פר ליד או להשכיר את האתר בעלות חודשית ליועץ משכנתאות בין 7,500 ש"ח עד 20,000 ש"ח בחודש.
מה הבעיה בקניית לידים?
לא כל הנוצץ זהב, כמובן שזה נשמע מפתה לבצע קניה של לידים מוכנים ולא להתעסק בשיווק העסק בכלל אבל הבעיה המרכזית בנושא היא למצוא ספק איכותי (יש המון שמוכרים את הלידים לעוד בעלי עסקים והלידים אינם בלעדיים) והבעיה השניה הלידים לא מתחברים למותג או העסק שלכם. כשקונים לידים לא מנהלים איתם שום מערכת יחסים לפני והלידים כן צריכים את השירות שלכם אבל לא מכירים את העסק שלכם, לא יודעים למה לעבוד איתכם, לא ראו שום המלצה או התחברו למותג שלכם – הם פשוט השאירו פרטים ומחכים לשמוע פרטים לגבי העסקה.
למי מתאים קניית לידים?
כשמדובר על עסקים גדולים שצריכים כמויות גדולות מאוד של לידים למוקד המכירות שלהם הפתרון של רכישת לידים בתור תוספת לשיווק העצמי שלהם יכול להיות מדהים, כמובן שגם יושבים במוקד "כרישי מכירות" שיודעים לבצע את המכירה ברמה מאוד גבוה ולהפוך ליד קר שלא מכיר את העסק ללקוח שמוציא את האשראי ומשלם באותה השיחה.
אם אתם בעלי עסקים קטנים רצוי לבנות משפכים שיווקים,נכסים דיגיטליים או להשתמש בשירות ניהול קמפיינים מקצועיים לעסק שלכם שיעזרו לכם לבנות את המוניטין ברשת ולא רק לנסות למכור ללידים קרים שלא מכירים אתכם.