באופן כזה שישכנע את הלקוחות הפוטנציאלים לרכוש מוצר מסוים במבצע וכן הלאה. אבל איך נדע איזה עיצוב הוא העיצוב המדויק לצרכים שלנו? הרי כאמור, לא תמיד יש התאמה בין מה שאנחנו חושבים שהלקוחות שלנו מחפשים ובין מה שהם מחפשים באמת. לכן, הפתרון לכך הוא לערוך בחינה שנקראת AB Testing זה אולי נשמע לכם כרגע כמו 'סינית' .אבל האמינו לנו, בסוף המאמר אתם תבינו הכל. בואו נתחיל ומיד יהיו לכם כל הפרטים. קדימה, אנחנו יוצאים לדרך.
לשיחת היכרות ראשונית ללא עלות וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית פשוט מלאו את הפרטים הבאים
כמה מילים על המבחן עצמו
אנחנו רוצים להסביר מה זה ab testing דרך דוגמא פשוטה. נניח אתם מנהלים של משתלה ואתם רוצים לשתף את הלקוחות שלכם במבצע חדש. אתם בוחרים לעצב את האתר כך שניתן יהיה לראות בו את כל הצמחים הנמכרים במבצע וכן הלאה, אבל אתם לא בטוחים האם הגודל של הכפתור המוביל למבצע גדול מספיק או מזמין מספיק, האם התמונה טובה דיה וכן הלאה. במקרה כזה, בייחוד אם אנחנו רוצים לערוך קמפיין בגוגל ולשלם כסף באופן אקטיבי, למנוע החיפוש כדי לקדם את האתר, כלומר, אם אנחנו משקיעים כסף ואנחנו רוצים להיות בטוחים כי נקבל את התוצאה הרצויה, במקרים כאלו, אנחנו נערוך AB Testing כלומר, אנחנו נערוך שתי גרסאות של האתר, עם שינויים קלים בכל פעם, אותן נשלח באופן אקראי לקבוצה ממוקדת של גולשים. למשל, למאה או לחמישים גולשים פוטנציאלים. לפי כמות הלחיצות של הגולשים על המודעות השונות, אנחנו נוכל לדעת האם עיצוב מסוים מתאים יותר לצרכים שלנו, האם שינוי קטן יכול להביא לשינוי משמעותי בהמשך וכן הלאה.
כדי שנוכל להגיע לתוצאות אנחנו צריכים לעשות את העבודה נכון
בעידן שלנו היום, בזכות הטכנולוגיה, אנחנו יכולים להגיע לרזולוציות דקות וללמוד לא מעט, פשוט על ידי שימוש נכון בכלים העומדים לרשותינו. עם זאת, אנחנו מבינים כי אנחנו צריכים להיות מאוד מדויקים בכל בדיקה שאנחנו עושים, פשוט משום שאם לא נקפיד על דיוק, אנחנו נמצא את עצמנו בבעיה בדיעבד. אנחנו רוצים אם כן, להסביר איך נערכים לתהליך של בדיקה מהסוג הזה.
שלב ראשון, תכנון: בלי תכנון מוקדם לא נוכל פשוט לצאת לדרך. אנחנו צריכים להבין בדיוק מה אנחנו רוצים לבדוק באתר. אם נערוך יותר מדי שינויים בין שתי אופציות או יותר, לא נוכל בוודאות לדעת מה הביא לשינוי בין גרסא אחת לאחרת. אנחנו כמובן נרצה להבטיח כי קבוצת הביקורת בכל פעם תהיה דומה לקבוצת ביקורת השניה. שוב, משום שאנחנו רוצים להצליח ולהגדיר בצורה הברורה ביותר מה גורם לשינוי בכל פעם.
שלב שני הוא שלב הביצוע: אם נתכנן את העבודה נכון, נוכל לבצע את הניסוי כמו שצריך. שוב, כיוון שאתם מתכננים לערוך קמפיין בגוגל ומשום שאתם עתידים להוציא לא מעט כסף, שווב לבצע את הבדיקה בצורה קפדנית כדי להגיע לתוצאות מדויקות.
שלב שלישי, שלב הסקת המסקנות: בדרך כלל אנחנו ממליצים לא לעבור את התהליך לבד אלא בעצה עם בעל מקצוע אשר מכיר את התחום. כך תוכלו להיות בטוחים כי אתם מקבלים את ההחלטות הנכונות בעקבות תוצאות הניסוי.